Emotioners rolle i købsbeslutnigsprocesser i høj-involveringskategorien: Et neuromarketingstudie

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

18 Downloads (Pure)

Abstrakt

Studiet undersøger emotionel involvering med udvalgte touchpoints (Videoreklame, Website og Print Annonce) ved hjælp af Facial Expression Analysis, emotionel intensitet i form af Galvanic Skin Response Amplitude og Peaks/min., opmærksomhed ved hjælp af eyetracking og kvalitative input fra interviews. Studiet indikerer forskelle i emotionel involvering med de forskellige touchpoint-typer og versioner i varierende grad. Derudover påviser studiet forskelle på kønnenes emotionelle respons til de forskellige touchpoints. Studiet søger at generere viden som kan anvendes som springbræt til yderligere specificerede og opskallerede studier.
OriginalsprogDansk
Antal sider31
StatusUdgivet - 21 dec. 2021

Emneord

  • Medier, kommunikation og sprog
  • Beslutningsprocesser
  • Emotioner
  • biometrisk
  • emotionel involvering
  • emotions/physiology
  • høj-involvering
  • neuromarketing

Citationsformater