Teoretiske og praktiske implikationer af formativ vurdering

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Hvad enten feedback bliver forklaret som en information, der skal mindske afstanden mellem det aktuelle niveau studerende befinder sig på dvs. mindske gabet mellem det aktuelle niveau og det ønskede niveau (Sadler, 1989, s. 120), eller feedback forstås som en dialogisk støtte til studerendes læring og udvikling (Carless, Salter, Yang, & Lam, 2011, s. 396), så forekommer vurdering som et afgørende element i formativ vurdering. Enhver form for respons, hvad enten den er rettet mod studerendes udvikling eller respons fra studerende til underviseren om undervisningens organisering og indhold, er der tale om vurderende udsagn.
Periode10 aug. 2021
Sted for afholdelseKEA, Københavns Erhvervsakademi, Danmark
Grad af anerkendelseLokal

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Løbende formativ vurdering