Filmen er produceret under forsknings- og udviklingsprojektet: ”Pædagogisk arbejde i skolen efter reformen” Projektet har fokus på, hvordan de pædagogiske medarbejdere fra SFO’en, kan bringe deres faglige viden og kunnen ind i samarbejdet med lærerne i indskolingen. I projektet medvirker pædagoger, pædagogiske assistenter, lærere pædagogmedhjælpere og børn - alle fra en landskole og en på en byskole på Sjælland. – Samt forskere fra UC Sjælland. Filmen viser glimt af de mange stemmer og perspektiver der indgår i faglige drøftelser, klip fra hverdage på to SFO’er og skoler samt interview med deltagere Filmen lægger op til en diskussion af, hvad forandringerne under skolereformen betyder for det pædagogiske arbejde i skole og sfo. Filmen stiller spørgsmålene •Hvordan skal vi samarbejde? Og om hvad? •Hvordan er hverdagen for to pædagogmedhjælpere? •Hvilke roller har pædagoger? •Hvilke fagligheder kommer i spil? •Hvordan fortolkes understøttende undervisning?
Deltog i forsknings- og udviklings projektet med særlig fokus på observation og dokumentation
Periode
1 okt. 2014 → 1 sep. 2015
Begivenhedstitel
SFO under forandring. Pædagogisk arbejde i skolen efter reformen