Modul B: Udtryk, udfoldelse og erkendelse

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Efter modulet kan den studerende:
    1)Udtrykke sig i leg og med en legende tilgang til æstetiske og kropslige aktiviteter samt demonstrere indsigt i legens betydning i pædagogisk arbejde.
    2)Reflektere over forskellige æstetiske udtryksformers sanselige, følel-sesmæssige, kropslige, kognitive og dannelsesmæssige muligheder i pædagogisk arbejde.
    3)Tilrettelægge, igangsætte og begrunde pædagogiske aktiviteter, der fremmer kreativitet, udfoldelsesglæde og sociale relationer inden for et af områderne:
    a)Kunstneriske og håndværksmæssige arbejdsprocesser,
    b)Idræt og bevægelse,
    c)Musisk - æstetiske udtryksformer, og
    d)Natur og miljøforståelse
    e)Digital kultur
    Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisningen foregår i form af øvelser, forestillinger samt værksteder, kultur- og friluftsaktiviteter og lignende samt oplæg fra undervisere, studerende, gæstelærere og forskere.
    Der kan desuden være gruppearbejde, foredrag og forelæsninger. Herud-over skal den studerende arbejde i studiegrupper i - og udenfor skemafastlagt undervisningstid med bundne og selvstændigt initierede aktiviteter
    Periode2015 → …