Afslutningskonference i FlexVidprojektet

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Beskrivelse

Projektperioden for projekt FlexVid udløber ved udgangen af 2014. På konferencen ser vi mere frem end tilbage, sådan at forstå, at vi blandt andet ser nærmere på, hvilke initiativer og arbejdsformer fra projektet, der vil kunne inspirere til fornyelse på andre uddannelser og med andre deltagergrupper. Oplæggene har dels et pædagogisk perspektiv og dels et udkantsperspektiv. De fleste oplægsholdere har fulgt projektet tæt som følgeforskere.

Konstitueret rektor og prorektor Kirsten Ravn Bundgaard byder velkommen på vegne af Professionshøjskolen University College Nordjylland.

Kontorchef for uddannelse, kultur og opevelser Nana Skovrup byder velkommen på vegne af Vækstforum.

Ph.d. stipendiat Thomas Kjærgaard vil fortælle om hvordan it-teknologi kan fremme de studerendes studiekompetencer.

Ph.d. stipendiat Susanne Dau vil fortælle om sine undersøgelser på lærer - og radiografuddannelserne af hvorledes forskellige læringsrum har indflydelse på studieaktiviteter og hvordan blended learning kan påvirke læring og kompetencer.

Deltagere i Forsknings-udviklingsindsatsen Digitalt Uddannelseslaboratorium (DUIT): Susanne Dau, Louise Bach Jensen og Lars Falk vil belyse resultater af deres undersøgelser af hvilke løsninger der kan imødegå de udfordringer, studerende står over for, når læringsaktiviteter pga. brugen af blended learning og it bliver mere selvstyrede.

Ph.d. stipendiater ved Aalborg Universitet - Elisabeth Lauridsen Lolle og Karin Topsø Larsen ser på hvad unge fra nordjyske yderområder ønsker sig uddannelsesmæssigt og socialt.

Professor ved Aalborg Universitet - Palle Rasmussen afrunder konferencen med opridsning af muligheder og begrænsninger for projekter som FlexVid i et regionalt udviklingsperspektiv.

Arrangør og facilitator
Periode7 nov. 2014
BegivenhedstypeKonference
PlaceringAalborg, Danmark

Emneord

  • akademiuddannelser
  • læringsstile
  • blended learning
  • digital kommunikation
  • professionsuddannelser
  • virtuel læring